Oh wat een prachtige locatie voor een vestiging! - Reisverslag uit Olinda, Brazilië van Arthur & Nicolette le Blanc & Koeckhoven - WaarBenJij.nu Oh wat een prachtige locatie voor een vestiging! - Reisverslag uit Olinda, Brazilië van Arthur & Nicolette le Blanc & Koeckhoven - WaarBenJij.nu

Oh wat een prachtige locatie voor een vestiging!

Door: Arthur & Nica

Blijf op de hoogte en volg Arthur & Nicolette

17 Juni 2011 | Brazilië, Olinda

Dit is wat de eerste Portugees riep toen hij aan land raakte in Olinda (O Linda!).

Na een lange reis van Lencois via Salvador zijn we in Recife aangekomen. Daarna hebben we de metro en een taxi genomen naar Olinda, wat op 6km afstand ligt van Recife.

Gisteren, 16 juni, zijn we aangekomen en hebben het dorpje bekeken. Deze avond wilden we graag nog iets eten, maar helaas regende het pijpenstelen. We hebben een paraplu gevraagd bij de receptie om even naar de overkant te lopen. We waren nog niet eens de poort uitgelopen. Nicolette doet de poort open, ziet een bus langsdenderen en stapt naar achteren. De bus reed uiteraard midden in een plas. Daar stond Arthur (haha). En de bus liet hem achter als een verzopen kat. Toch zijn we maar naar de overkant gelopen (nou ja gezwommen) en een hamburgertje gehaald.

De volgende dag hebben we de stadsbus genomen naar Recife en de stad bezichtigd. Toevallig was het markt dus overal in het centrum was volk. Erg gezellig.

Morgen vertrekken we richting Pipa.

• 17 Juni 2011 - 23:12

Mama:

Ja ja, Linda... en toen gauw naar Pocahontas zeker..
    Nicolette, jij zou toch lief zijn voor mijn zoontje? Die arme jongen helemaal nat en vies... je durft wel als zijn moeder niet in de buurt is hè... Onze school haalde vroeger altijd geld op voor een weeshuis in Recife, bekende naam dus.
    Veel plezier nog, groetjes Mam.

• 19 Juni 2011 - 14:19

Samira En Emiel: