Surfer's paradise - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Arthur & Nicolette le Blanc & Koeckhoven - WaarBenJij.nu Surfer's paradise - Reisverslag uit Pipa, Brazilië van Arthur & Nicolette le Blanc & Koeckhoven - WaarBenJij.nu

Surfer's paradise

Door: Arthur & Nica

Blijf op de hoogte en volg Arthur & Nicolette

23 Juni 2011 | Brazilië, Pipa

Vanaf Olinda hebben we de bus genomen richting Natal, waar we onderweg over zouden stappen richting Pipa. We werden na 3,5 uur afgedropt in een klein plaatsje in de middle of nowhere (Goianinha). We zouden hier een andere bus moeten pakken, maar we zagen helemaal niets, behalve een supermarktje en wat andere kleine winkeltjes. We werden meteen door allerlei obscure nep-taxichauffeurs opgewacht die ons voor 40 Reais (18 Eur) wel even naar Pipa wilden brengen. Uiteindelijk na wat navragen in de supermarkt kwamen we er achter dat even verder een lokale bus ging voor R$ 1,50 p.p. :) Dikke pech voor de taxichauffeur...

Na een ietwat wilde rit van 30 km kwamen we aan in Pipa. We voelden ons al meteen helemaal thuis. Veel surfshops (met piepkleine bikini's), leuke eet- en drinktentjes, mooie stranden en in het dorp wat hippies die je wat sierraden probeerden te verkopen. De stranden zijn hier echt prachtig en meteen de eerste dag hebben we al dolfijnen gezien. Ook tijdens het surfen waren we omgeven door dolfijnen. Echt een geweldige ervaring! Mede door de leuke atmosfeer in het dorp en ons hostel hebben we besloten om hier toch wat langer te blijven en pas op donderdagochtend richting Natal te vertrekken.

Op de eerste dag begonnen we met kajakken om wat dolfijnen te spotten. Jammer genoeg hebben we ze niet zien springen, maar wel vaak langs zien zwemmen. We hadden ook nog een mooie wave te pakken met onze kajak, maar de tweede golf deed ons omslaan, waardoor we beiden over het zand zijn geschuurd. Het surfen was geweldig, vooral voor Nica. We hebben wat mooie foto's gemaakt dankzij onze camera, die wel tegen een spatje kan. Arthur was even wat minder in vorm, maar dat lag waarschijnlijk aan de golven. Later ging het al een stuk beter.

Voordat we naar Manaus zouden gaan, hebben we eerst een dag in Natal doorgebracht. In deze stad, die ooit Nieuw-Amsterdam heeft geheten, zijn we naar Cajueira de Pirangi gegaan. De cajueira is een cashewboom en dit was de grootste ter wereld. Omdat de boom niet in de hoogte groeit, maar in de breedte leek de boom meer op een bos dan op een enkele boom.

De volgende dag zijn we vanuit Natal richting de Amazone gevlogen.

• 23 Juni 2011 - 14:29

Ronald:

Dus je hebt een bikini gekocht?

• 23 Juni 2011 - 16:26

Cas & Jo:

Hey luitjes, zo te lezen en te zien, vermaken jullie je wel! Gave foto van Nica! Hoewel "Brazilië" ook wel veel indruk maakte :-) Morgen weer zo'n 34 graden dus jullie hebben weinig te klagen :-) Al n bikini in Braziliaanse kleuren gevonden ;-) Veel plezier nog en geniet ervan! Gr Cas & Jo

• 23 Juni 2011 - 19:48

Frans:

Volgens mij is dat geen dolfijn op die 1e foto, weten jullie zeker dat geen haai is !!! Veel plzier nog bij de Amazone en let op de piranha's en de musquitos

• 24 Juni 2011 - 00:18

Mama:

Wat een krenten zijn jullie toch, gun die chauffeurs ook eens een buitenkansje! Leuk hoor die dolfijnen zo dichtbij!
    Groetjes mam.

• 24 Juni 2011 - 00:33

Nica:

Ja, ik heb wel 3 bikini´s gekocht :). Vandaag in de Braziliaanse kleuren, die ik wilde hebben :)

• 24 Juni 2011 - 07:59

Ton En Krystyna:

Zo maak je nog eens wat mee. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Nu maar hopen, dat jullie niet al te veel last zullen ondervinden van de anti-malaria pillen.

• 24 Juni 2011 - 12:16

Arthur:

Het is geen haai, maar twee dolfijnen achter elkaar. :)

• 24 Juni 2011 - 16:45

Emiel En Samira:

Dat ziet er allemaal echt super mooi uit! Gave foto´s. Blijf lekker genieten.
    Groetjes Emiel en Samira

• 24 Juni 2011 - 22:00