Op zoek naar diamanten in Lencois - Reisverslag uit Lençóis, Brazilië van Arthur & Nicolette le Blanc & Koeckhoven - WaarBenJij.nu Op zoek naar diamanten in Lencois - Reisverslag uit Lençóis, Brazilië van Arthur & Nicolette le Blanc & Koeckhoven - WaarBenJij.nu

Op zoek naar diamanten in Lencois

Door: Arthur & Nica

Blijf op de hoogte en volg Arthur & Nicolette

13 Juni 2011 | Brazilië, Lençóis

12 juni hebben we een uitstapje gemaakt vanuit Salvador naar Praia do Forte. Dit oorspronkelijke vissersdorpje is een aantal decennia geleden opgekocht door een rijke Duitser en omgetoverd tot een toeristisch dorpje met als hoogtepunt project Tamar. Dit project beschermt voornamelijk schildpadden maar ook walvissen.

Terug in ons hostel in Salvador hoorden we van het plaatsje Lencois. Hier zou je prachtige wandeltochten kunnen maken en kunnen genieten van de natuur. We hebben direct een nachtbus geboekt en we zijn richting Lencois gegaan. We hebben een hostel aanbevolen gekregen vanuit Nega Maluca.

We zijn enthousiast in onze zomeroutfit de bus ingegaan maar naar een half uur dachten we dat we op wintersport waren. De chauffeur had de airco rond 16 graden staan, wat vrij normaal bleek te zijn in dit soort bussen. We zijn lekker tegen elkaar aangekropen om niet dood te vriezen.

In Lencois - waar ons kent ons - werden we opgewacht door een aantal dorpsbewoners die ons precies naar ons aanbevolen hostel wisten te brengen. We hebben nog drie uurtjes geslapen en daarna kregen we een heerlijk zelfgemaakt ontbijt van onze hostess. Even later kwam haar zoon, Washington, die heel de dag onze privé gids was in de ´bergen van de diamanten´ (chapada diamantina). We hebben een aantal hele leuke trektochtjes gemaakt en mooie kiekjes genomen.

De volgende dag, 14 juni, zijn we weer op stap gegaan met onze Washington en hebben we een mooie trip naar de Cachoeira da Fumaça gemaakt. Het pad naar boven was best heftig en goed dat we dit keer schoenen aan hadden in plaats van slippers. Voor de trip stond een gemiddelde van 2 uur, maar wij hebben er met onze berggeit Washington 1u20m over gedaan. Onderweg moesten we nog even wijken voor een slangetje (bleek gevaarlijk te zijn).

Boven aangekomen was het uitzicht prachtig. We hadden een geweldig uitzicht over de canyons waar een waterval van 400 meter naar beneden viel. De waterval deed zijn naam eer aan, want het water raakte de grond niet, maar ging werkelijk op in 'rook'.

We vervolgen onze reis in Recife/Olinda.

• 14 Juni 2011 - 10:40

Mama:

Hier is het op het ogenblik zeer afwisselend weer, dan weer regen en dan weer een heerlijk zonnetje.
    Dit weekend hadden we weer een verjaardagen marathon, Annemiek en Anita.
    Veel succes met het vinden van die diamanten.
    Groetjes Mam.

• 14 Juni 2011 - 16:49

Samira En Emiel:

En heb jij nu ook een diamant om je vinger, Nica?? ;-)

Hier gaat alles goed, de plantjes leven nog! Het heeft gelukkig ook nog een beetje geregend. Binnenkort zal Emiel het onkruid wieden.......hahaha...

Kruip maar lekker tegen elkaar aan hoor, doen wij ook weleens...

Have fun ! x Sa

• 16 Juni 2011 - 12:15

Ronald:

Een beetje jammer dat je geen berichten bij de foto's zelf kan plaatsen....maar die foto van die waterval is wel echt top!

Veel plezier nog daar!